Модель випускника закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Пролісок»
Що повинен знати майбутній першокласник?
В межах розвитку мовлення і готовності до оволодіння грамотою майбутньому першокласнику необхідно:
уміти чітко вимовляти всі звуки мови
уміти визначати місце звука в слові ( на початку, в середині, в кінці);
уміти вимовляти слова складами;
уміти складати речення із 3 – 5 слів;
уміти називати в реченні тільки 2-ге слово, тільки 3-є слово, тільки 4-е слово …;
уміти використовувати узагальнюючі поняття ( вовк, лисиця, ведмідь – звірі);
уміти складати оповідання за картиною ( наприклад ” У парку”; “На дитячому майданчику”; “За грибами”, “Відпочинок на морі”…);
уміти складати декілька речень про предмет
уміти напам’ять читати улюблені вірші;
уміти послідовно переказувати зміст казки.
До початку навчання в школі у дитини повинні бути розвинуті елементи математичного уявлення:
знати цифри від 0 до 9;
уміти рахувати до 10 і у зворотньому напрямку, від 7 до 2 …;
уміти називати попередні і наступні числа відносно будь – якого числа в межах першого десятка;
знати знаки +, -,=, >, <;
уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2)
уміти порівнювати дві групи предметів;
уміти складати і розв’язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;
уміти порівнювати предмети за кольором, за формою, за розміром;
знати назви фігур: трикутник, квадрат, коло;
уміти оперувати поняттями : ” зліва”, ” справа”, “внизу”. “зверху”, “пізніше”, “вперед”, “за”, “між”.
В межах уявлень про оточуючий світ майбутньому першокласнику необхідно:
- уміти розрізняти за зовнішнім виглядом рослини, поширені в нашій місцевості ( наприклад, клен, береза, соняшник, череда, ромашка…) і називати їх ознаки;
- уміти розрізняти диких і свійських тварин ( корова, ведмідь, лисиця, коза…);
- уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів ( наприклад, сорока, горобець, дятел…);
- мати уявлення про сезонні ознаки природи ( наприклад, осінь – жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю);
- знати назву 1 – 3 кімнатних рослин;
- знати назви 12 місяців року;
- знати назви всіх днів тижня.
Крім того, дитина, що готується стати першокласником, повинна знати :
в якій країні, в якому місті, селищі, на якій вулиці, в якому будинку живе;
повні імена членів родини, мати загальні поняття про різні види їхньої діяльності;
знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці.
Загальний світогляд:
– Прізвище, ім’я.
– Дата народження.
– Свій вік.
– Ім’я та по батькові батьків.
– Домашню адресу.
– В якій країні живе.
– Знання тварин ( диких, свійських, північних і південних країн).
– Знання рослин.
– Знання професій, видів спорту, транспорту.
– Уміти пояснювати природні явища.
– Пори року, місяці за сезонами, дні тижня.
Мислення :
– Визначення четвертого зайвого.
– Складання із паличок для рахунку.
– Складання фігур із частин.
Пам’ять:
- Запам’ятати 10 слів або цифр.
– Запам’ятовування картинок, фігур. символів ( до 10 шт).
Мова :
– Артикуляція, вимова.
– Відповідати на запитання і задавати їх.
– Будувати розповіді за картинками.
– Складати речення.
– Вивчати напам’ять вірші.
Моторика:
– Правильно тримати ручку, олівець, пензлик.
– Уміти креслити пряму лінію.
– Писати друковану літеру за зразком.
– Вирізати з паперу.
– Охайно клеїти.
– Малювати як окремі зразки, так і сюжетні малюнки.
– Виготовляти аплікації.
Математичні знання:
– Знати цифри ( від 0 до 9).
– Називати числа в прямому та зворотньому порядку.
– Розв’язувати елементарні задачі на додавання та віднімання.
– Співвідносити цифру і число предметів.
– Порівнювати по довжині, висоті, ширині;
– орієнтуватися на аркуші паперу;
– розрізняти форму предметів;
– складати із декількох трикутників, чотирикутників фігури більшого розміру;
– вимірювати довжину предметів за допомогою умовної міри;
– порівнювати до 10 предметів різних за величиною;
– ділити коло, квадрат на 2, 4 рівні частини;
– розуміти значення понять: “вчора”, “сьогодні”, “завтра”;
– знати дні тижня, їх послідовність;
– уміти називати місяці року.