Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Держава гарантує всім дітям рівне право на отримання освіти. В ЗДО (ясла-садок) "Пролісок" Визирської сільської ради створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі й дітей з інвалідністю, забезпечення їх безперешкодним доступом до всіх приміщень закладу, а саме:
- у наявності пандус та кнопка виклику;
- східці для організації безпечного переміщення дітей обладнані поручнями;
- виконано капітальний ремонт туалетів та ногомийок;
- виконано поточний ремонт кімнат, спалень, ігрових.
Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, столи – кольору натурального дерева; класні дошки темно-зеленого кольору, стелі, двері, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення – люмінесцентних ламп. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).
Навчальні меблі кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей, враховується специфіка освітнього процесу.
Території(закладу та навколо) підтримуються в належному стані.
Територія, будівлі, приміщення належно художньо-естетично оформлені.
Заклад повністю забезпечений необхідними навчальними площами.
ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ, ЯК ПРОЙТИ ПОВТОРНЕ КОМПЛЕКСНЕ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ РОЗВИТКУ ДИТИНИ
Інструкція для батьків (інших законних представників) дітей, що мають особливі освітні потреби, та перебувають за кордоном, доступна за посиланням. Також Міністерство освіти і науки підготувало покрокову інструкцію для батьків (інших законних представників) дітей, які не мають висновку ІРЦ і перебувають на тимчасово окупованій території (посилання).
Шановні батьки. Ознайомтесь, це важливо!
http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/37301733/4a7944bfad992778cd24bde51aa2d9ac.pdf
роз’яснення МОЗ
Як правильно говорити з дитиною про інвалідність – роз’яснення МОЗ
Внаслідок воєнного стану зростає кількість травмованих та людей з інвалідністю. Тож Міністерство охорони здоров’я підготувало матеріалі про те, як говорити з дитиною про інвалідність. Діти зазвичай не приховують емоцій і відверто запитують дорослих про все що їх цікавить, спричиняє страх, здивування або несприйняття.
— Якщо необхідно поговорити з дитиною на цю тему, потрібно передусім бути щирими, зважати на вік, стан та запит дитини, бути готовим до можливих запитань.
— Нормально, якщо ви не знатимете відповіді на певні питання, тож будьте чесними з дитиною. Скажіть, що зараз у вас немає відповіді, однак ви обов’язково повернетесь до цієї теми трошки згодом.
— Важливо розуміти, що дитину можуть цікавити деталі, в неї може бути багато додаткових запитань, однак не потрібно боятися слова «інвалідність». Головне правило – насамперед говорити про людину, а не її діагноз чи стан здоров’я: «людина з інвалідністю», а не «інвалід», «дитина з аутизмом», а не аутист.
— Крім того, дуже важливо пам’ятати, що дитині не потрібні енциклопедичні знання. Для такої бесіди достатньо навчитися базових принципів толерантності, найголовніше з яких – це розуміння, що люди – різні і це нормально. Всі ми особливі по-своєму, тому дізнаватися особливості кожної людини, враховувати їх та пізнавати, як живуть інші люди – це важливо і неймовірно цікаво.
Також важливо донести, що рівне та однакове ставлення до людей базується насамперед на повазі, а не на страху чи жалю. Тому важливо бачити передусім людину, яка потребує вашої підтримки і розуміння. Адже підтримка – це вже розмова на рівних.
Поясніть дитині, що мати відмінні риси – це не бар’єр чи перепона для спілкування. Навпаки – це нові можливості дізнатися щось корисне та нове.
Якщо дитина спілкуватиметься з дітьми з інвалідністю, не заважайте їй, не забороняйте, а допомагайте навчатися толерантного ставлення.
І найважливіше: якщо дитина бешкетує і ви хвилюєтесь, аби вона не травмувалася, ні в якому разі не варто лякати її, використовуючи фрази типу: «з такою поведінкою станеш інвалідом і опинишся у візку». Це найгірше, що можна зробити. Адже це може травмувати дитину, залякати її та сформувати в неї негативне ставлення до дітей/людей з інвалідністю. Краще пояснити, що через такі дії вона може травмуватись і тоді їй буде боляче.
+
Загалом, у дітей набагато менше стереотипів, порівняно з дорослими. І для того, аби дитину нічого не бентежило чи не лякало, необхідно допомогти їй дізнатися більше про людей з інвалідністю та розказати про речі, які полегшують їм життя: про колісні крісла, шрифт Брайля, слухові апарати, собак-поводирів, жестову мову тощо.